Back to Top

Voor ondersteuning wanneer jij het nodig hebt

Coaching, psychosociale therapie & hypnotherapie - trainingen in communicatie, bewustwording & stressvermindering

Mindfulnessmeditatie

Een moment van rust met een geleide mindfulness-meditatie

Door middel van aandachtstraining, meditatie, reflectie en bewustwording leer je om je aandacht bewust te richten op wat je in het hier en nu ervaart. Je leert weer te leven in het nu en in je lichaam. Je wordt je weer bewust van je gevoelens en hoe te leven vanuit je hart.  Want Mindfulness is eigenlijk ook Heartfulness.

Soms is het prettig om een ingesproken geleide meditatie te volgen, of helpt dat je om mindfulness te blijven oefenen. Zoek een rustige plek waar je niet gestoord wordt en volg de meditatie met milde, open aandacht.

Je kunt de meditaties ook downloaden om bijvoorbeeld op je MP3-speler te zetten, gebruik daarvoor dan de rechtermuisknop.

Interesse in een mindfulnesscursus of een individueel traject? Kijk in de agenda of neem contact met ons op. 

Geniet van de mindfulness-meditaties, want daarvoor zijn ze bedoeld! Lees onder aan de pagina ook de aanbevelingen over lichaamshouding.

Korte ontspanningsmeditatie

± 6 minuten

Een korte ontspanningsmeditatie die lang doorwerkt. 

Luister deze meditatie

Een oceaan van bewustzijn

± 21 minuten

Waarnemen vanuit de stilte in jezelf.

Luister deze meditatie

Geniet van de stilte

± 15 minuten

Vijf minuten inleiding, tien minuten stilte.

Luister deze meditatie

Boommeditatie

Staande ± 14 minuten

Aarden en wortelen 1.

Luister deze meditatie

Mettameditatie

± 15 minuten

Liefdevolle vriendelijkheid. Liefde en mededogen voor jezelf en anderen.

Luister deze meditatie

Bodyscan

± 28,5 minuten

Aangepaste bodyscan voor diepe ontspanning.

Luister deze meditatie

Dit moment, heerlijk moment

± 15 minuten

Aankomen in het nu.

Luister deze meditatie

Korte liggende ontspanning

± 12 minuten

Aandacht en ontspanning voor je lichaam.

Luister deze meditatie

Ademen

± 15 minuten

Aandacht voor je ademhaling.

Luister deze meditatie

Licht en vrede

± 15 minuten

Inademen van licht, vrede en levenskracht.

Luister deze meditatie

Je mag er zijn

± 15 minuten

Zelfacceptatie met affirmaties.

Luister deze meditatie

Niet doen - alleen zijn

± 15 minuten

Rust in het moment.

Luister deze meditatie

Triskelmeditaties

Luister ook eens naar onze Triskelmeditaties.

Triskel-helingmeditaties

Houding

Een paar korte aanwijzingen voor de meditaties

Voorbereiding

Zoek voor de meditatie een rustige plek, waar je jezelf fijn en veilig voelt.

Maak voordat je begint even contact met het huidige moment en vraag je af:

  • Wat voel ik?
  • Voel ik emoties?
  • Hoe is het met mijn gedachten?

Accepteer wat er in je opkomt, zoek geen rationeel antwoord.

Lichaamshouding

  1. Zitvlak: zorg voor een prettige stabiele basis om op te zitten.
  2. Handen: Bijvoorbeeld met handpalmen naar beneden op de dijen (de ‘rustende geest-moedra’), of in de Zen-moedra (handen vormen een ovaal ter hoogte van de navel, duimen raken elkaar lichtjes of net niet).
  3. Romp: rechtop en ontspannen, houd een open hart.
  4. Ogen: open laat je blik naar beneden gericht voor je op de grond rusten op een afstand die prettig is. Eventueel kun je een klein voorwerp voor je op de grond leggen om je blik op te laten rusten.
  5. Gezicht: ontspannen, mond eventueel een klein beetje open.
  6. Benen: gekruist voor je, of als dit problemen geeft in een stabiele positie die je langere tijd kunt volhouden.

Volg verder de aanwijzingen in de geleide meditatie. Als deze houding lastig voor je is vind dan een houding die comfortabel is en die je gemakkelijk een tijdje kunt volhouden. Belangrijk is wel om je ruggegraat recht te houden (als je dat kunt).

Aandacht en opkomende gedachten

Tijdens de meditatie kun je merken dat je aandacht afdwaalt. Dat is niet erg, merk het eenvoudig op en richt je aandacht weer op de meditatie. Gedachten zijn niet je vijand, probeer ze niet weg te duwen en ga er niet mee in gevecht. Merk ze op en laat ze eenvoudig los, zelfs als het belangrijke gedachten zijn. Steek er geen energie meer in, laat ze gaan en richt je aandacht weer op de meditatie.

Na afloop

Blijf na afloop van de meditatie nog even rustig zitten. Een zelfmassage is ook prettig voor je lichaam. Wrijf je handpalmen stevig tegen elkaar, zodat je handen warmer worden. Wrijf daarna over alle delen van je lichaam, gebruik daarbij je bewuste aandacht en voel de energie weer gaan stromen.

 

O, jij oude beuk.
Leunen tegen je stam
geeft levensenergie!

Triskelmeditaties

Voor specifieke klachten

handen-op-hart-kleine-witrand

Zeven geleide meditaties

De helende kracht van je emoties

Auteurs: Andrea Luijten en Harry Vos

Prijs per stuk: € 6,95

Set van zeven geleide meditaties: € 42,50

  1. Omgaan met afwijzing
  2. Minder stress
  3. Beter slapen
  4. Stoppen met roken
  5. Ondersteuning bij kanker
  6. Ontspannen bevallen
  7. Ondersteuning bij hartkloppingen

Bestel de geleide meditaties door een e-mail sturen aan Avila coaching: info@avilacoaching.nl.

Zet in de e-mail s.v.p. je volgende contactgegevens: Naam, adres, woonplaats en telefoonnummer en de geleide meditatie(s) die je wilt bestellen.

We nemen dan snel contact met je op voor de facturering en het downloaden van de geleide meditaties.

 
Bestel geleide meditaties

Wij gebruiken cookies op onze web site. Sommigen zijn essentieel voor het correct functioneren van de site, terwijl anderen ons helpen om de site en gebruikerservaring te verbeteren (tracking cookies). U kan zelf kiezen of u deze cookies wil toestaan of niet. Let op dat als u onze cookies weigert mogelijk niet alle functies van de site beschikbaar zijn.